epack @epack

Kararsızlık..

Kararsızlık..

Kararsızlık genellikle seçim yapmanız gereken ya da bir şeyden vazgeçmek veya tercih etmek üzere verilen son karar aşamasında yaşanılan belirsizlik halidir. Günümüzde birçok kişi gerek iş hayatında gerekse özel hayatında kararsızlıklar yaşıyor. Karar verme süresinin uzaması da olayı tamamen bir işkence boyutuna getirebiliyor. Peki neden kararsız kalınır?
 Karar verememe sürecinin altındaki en büyük faktör mevcut iki ya da daha çok koşulun aslında tamamen size uygun olmaması, içe sinmemesinden kaynaklanır. Karar verme aşamasındaki tüm etkenlerin avantaj ve dezavantajlarını sıralarsanız birbirine eşit kalması durumu ortaya çıkar ve bu da karar vermeyi zor bir hale getirir.
Karar verme sürecinden sonra akıl hep o diğer seçenekte kalır. Bu durum insanın doğasında var. Ne seçim yapılırsa yapılsın diğer türlü bir tercih yapsaydım, her şey daha mı iyi olurdu? sorusunu kişi kendine hep sorar! Tabii durumun tamamen tersi  yaşanan koşullarda mevcut. Burada kararlık devreye girer. Karar verme aşamasından yıllar sonra iyi ki böyle karar vermişim diyenler de olabildiği gibi keşke diğer türlü seçim yapsaydım diyenlerde çoktur.
Doğru ya da yanlış ne karar verirseniz verin, siz de herkes gibi o günkü şartlara, durumunuza, ruh halinize, psikolojinize göre kendiniz için en doğru olan seçimi yaptığınızı asla unutmayın.  Ne olursa olsun tercih sizindi. Belki akıl danıştınız ailenize, arkadaşlarınıza fikir sordunuz ama sonuçta son kararı siz verdiniz. Sonuç memnun edici ise ne ala.. Değilse yıpratmayın kendinizi sonuçta hayat, bilemezdiniz kaderin bir sonra ki hamlesini... Kendi deneyimlerinden yola çıkarak şunu söylemek istiyorum. Hayat boyu kaçırdığım fırsatlar yakaladıklarımdan çok daha fazlaydı. Her kaçırdığım fırsattan ve yanlış kararlarımdan sonra kendime "fırsatlar yine gelir ve yine gider" derim. Ve fırsatlar hep geldi bazılarını yakaladım bazılarını kaçırdım (ki bu çoğunlukta)bu durum sık yaşanmaya başlayınca da bir rahatlık geldi, boş verdim. Hatalı tercihlerim eskisi kadar önemli olmamaya başladı. Çünkü şartlara göre doğru olanı seçtim. Ve her ne yaptıysam son kararı ben verdim.
Kararlarınızın sizi memnun etmesi dileğiyle..

2
epack @epack

Evet ben de size katılıyorum. 'İnsan kendini kararlarından sorumlu tutuyor' çok çok iyi özetlenmiş bir cümle

Hopee @Hopee

Kararsızlik gercekten lanet gibi bis ey insanin butun hayatini etkiliyor.. insan kendini kararlarindan sorumlu tutuyor

1

Yorum yazmak için giriş yapmanız gerekli